fredag 25 februari 2011

Varför jag bor i Teinala-city!

Önskad rubrik av Santo igen en gång! ;)

Orsakerna är väl många men den enklaste och bästa (?) orsaken är väl att det för mig inte finns några andra alternativ. Det är HEMMA för mig. Och kanske ännu mer hemma än den mest ingrodda T-bo i och med att jag bor i mitt barndomshem.
Jag har mamma som bor i mommos hus här, pappa som bor i fammos hus här. Alla mina vänner, släktingar i övrigt, men det måste jag säga om mina vänner att många av dem är inflyttade T-bor! Men nog blir det folk av dem oxå :D
Det finns nackdelar med att bo här, alla intressanta rykten t.ex. Men å andra sidan... kul o höra vad man gjort när man inte själv vet ;), en annan nackdel/fördel är att barnen alltid måste skjutsas om de ska nånstans då vi bor i utkanten. Skjutsandet är en klar nackdel o det att de inte kan spontant gå över o leka med nån kompis. Fördelen är att jag kan springa spritt språngande naken utan att nån bryr sig alls! En annan fördel som jag uppskattar stort är att jag kan litet påverka VEM mina barn leker med. Jag har stenhård koll på vad de sysslar med! Men som jag redan förklara för den äldsta att sen när de ska "rännas på byn" om x-antal år (hon blir 10 i söndag!) så ska hon inte för en sekund tro att hon kan smygröka. Mamma har ögon överallt (=känner alla) och att de straff rökning för med sig är sådan hon inte ens kan börja drömma om... Jag är en hemsk mamma jag vet! Men f-n vad jag är stolt över det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar