onsdag 16 februari 2011

Sitter här o tänker...

... men vet inte på vad! Tankarna yrar omkring och känner att behov av att få nåt vettigt nerskrivet men det blir till inget. Så mycket att tänka på och att få i ordning. Och mitt i allt med nytt jobb om 1,5 vecka så har jag "förstorat" vår sovrumsrenovering! Väntar på snickarpojkens besök för att få tummen upp (eller i värsta fall ner!) för att kunna skrida vidare med planerna men så trötta både jag o lilla gubben är nu så kanske vi borde bara satsa på att sova??? (men sen när vi far i säng så sover vi inte ändå ;) )
Har annars funderat på en flytt till Sibirien, andra pratar om södern o värme, men hej, på allvar! Det är säkert snöfattigare o varmare i Sibirien nuförtiden än här! Jag diggar ju dessutom inte värme, o i morse, trots -20 nånting, tyckte jag det var helt okej där ute. Man blir härdad! Och bacillerna dör ju! Hoppas det är lika kallt i helgen än så ska det kastas ut ALLA madrasser o övriga sängkläder och frysarna ska frostas av! Nog för att jag har ett extra barn på dryga 5 mån då men... kyllä se siitä!
Har funderat mkt på om jag är en dålig arbetstagare nu när jag byter jobb, har nämligen aldrig sagt upp mig själv tidigare, har alltid blivit uppsagd pga. sparåtgärder eller pga. säsongsarbete. Borde man inte stanna tills man blir utkickad?? Är det inte litet fegt o dålig arbetsmoral att byta arbete pga. att man inte trivs? Om man ser det från en manlig synpunkt så är det ju eländigt gjort, "va ska du där gnälla, du har ju inget o göra o en bra lön, de e ju idealet!". Är det så? Eller har jag rätt att kräva att trivas på min arbetsplats, få ut nåt av vad jag gör, annat än lön??
Igår när jag var hemma med tillfrisknande barn kände jag en stund att varför är jag inte en hemmamamma/fru, men där runt 12 snåret kände jag att jobb e helt okej! 17:de slagsmålet den dan var liksom gränsen ;), men det var helt klart skönt att få fixa mat i lugn o ro tills gubben kom hem, efter en dag på jobbet är det mest ett stressmoment. Alla är hungriga o skrikiga och inget fungerar. Kanske en lotto-7:a sku vara lösningen på alla problem? :D kräver förståss att man lottar...
Tror jag ska arbeta en stund nu! 7,5 dag kvar! Återkommer när jag får trist... o sen hej! ni har glömt att ge mig rubriker! inte kan nån orka läsa sånhär text utan nån ordning! Strukturera mig litet grann!

2 kommentarer:

  1. skriv om:
    Hur du och stefan träffades, om du skulle få en miljon skulle du..., vart du skulle vilja resa (förutom sibirien, haha), det bästa du vet, Är du bra på att rita, öööhhh... Jag är så sabla dålig på sånt här! =) 3 saker du skulle ta med dig till öknen/ en öde ö... Filmer du gillar, dina tankar om jämställdhet (öööh), varför bor du i tenala (förutom att du är härifrån)... okej, nu tänker jag sluta komma på dåliga saker.... skriv vad du gör, vad du fundera och hur livet allmänt är! Kyllä se siitä! =)

    SvaraRadera
  2. Tack Santo! Som du redan ser har jag börjat pricka av din önskelista ;)

    SvaraRadera