söndag 14 november 2010

jahas...

så had man varit ut på promenix med Engla-tösen då! Det var rätt skönt men varför jag klädde på mig som vi sku bo på Antarktis är mer än vad jag begriper! huh hellettä!
Farsdags-steken är i ugnen och nu borde jag lixom ta mig an nån städning... E:s rum tog 2 h här i veckan så nu har jag o välja på L:s o M:s rum då... lådor, skåp ALLT ska städas. Måste ju bereda plats för ev. nya grejs som tomten hämtar! Men knappast hämtar han nåt, har inte haft så hemskt snälla barn i år ;)
Mamma lär inte heller ha varit så hemskt snäll! Fråga M när jag slängde min hårtork som börja mest likna en eldkastare att du tror du tomten hämtar en ny åt mamma? Nä! Du har nog int varit så snäll! :D Det ni!
Varför tror ni annars det är helt omöjligt för barn att leka i sina egna fina rum?? Igår när det var dax o krypa i säng för mor i huset så var det nånsorts dockhem i sängen! Blöjor, dynor, små täcken... ingen plats för mams precis! O som bäst sitter där en 9-åring med sina tuscher o målar hästar! Elstängsel i dörren kanske? Måste ta upp det med min man!
Halvtimmen jag var ut o promenare så orsakade ett kaos i vardagsrummet jag städat igår, fick ett litet utbrott så nu leker faktiskt dom 2 små i sina rum. SKÖNT! Vilket nog sen igen betyder att jag får ta itu med det värsta av värsta rum... L:s rum! Tror jag ska ta sällskap av en STOR SVART! Alla mammors favoritstädredskap!!!