måndag 29 november 2010

Härliga veckoslut!

Så var ett veckoslut över igen! Usch vad tiden går fort!

Fredag kväll var vi till byn på julöppningen.
Lördag var det julmiddag hos pappas sambo, alltid lika trevligt... på kvällen blev det pepparkaksbak med barnen och de små tomtarna hade lämnat litet paket på trappan! Jätteomtyckt! Sen när alla barn lagt sig kom vår fantastiska barnflicka A och sov på vår soffa
så vi kom iväg till Santa Fé o lyssna på Boner! Jätteroligt trots att jag från början var helt på det klara med att jag vill krypa i säng!! Svettigt var det men roligt! A-M o R var oxå där så fick även danssällskap. Gubben min koncentrerar sig till fullo på drickandet och det sociala livet ;)
Söndag blev hetsig! Minimalt med sömn! Tur nog började jag dagen med att byta batterier och ljus i luciakronan... 1 ljus som fungera! Blev en snabb åktur till Salo efter ny (blev 2!!!) och samtidigt hittade jag faktiskt nya julgardiner till köket och en festklänning åt L som hon, otroligt nog, tyckte om! Sen var det barnkalas för M innan hon skred in som lucia på Bygdis med 3 andra lucior och några tomtar, Tuffens julfest var bra! Trevligt program, gröt, tomte, ringlekar! Vad mer kan man begära?? L var kvällens lyckligaste barn, hon fick mandeln i gröten och vann typ 1 kg choklad! Mamma är gränslöst avundsjuk... mamma stal litet igår... ;)
Ikväll blir det väl städning som vanligt, hoppeligen får jag U med mig, hon får sätta sig vid köksbordet o hålla mig sällskap så jag får nåt gjort! Gubben sitter ändå fastspikad framför tv;n...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar