fredag 11 november 2011

Såå skönt! Förutom min onsdags/fredags-flex ansökte jag om en timme extra flex så jag slutar redan TVÅ!! Har ätit en supersnabb lunch och varit till SäästöPörssi efter flere tovningsnålar och tovningsull och svampar till underlag så bara jag har sökt töserna och varit och fixat Heléns grav med dem ska vi sätta oss att pyssla litet farsdagsgåvor, blir de ivriga fixar vi litet julpynt oxå! Ikväll tror jag det inte blir nåt program alls ;) nån ny Disney-film skulle visas ikväll så man vet ju vad barnen sysselsätter sig med! Hoppeligen sku gubben o jag ha litet energi över så vi kunde bära ut delarna till hörnsoffan på släpvagnen och föra dem på skrotlavan hos hans bror. Enda problemet blir dynorna till den, dit sku bara få föras brännbart :(. Men vill snarast ha källaren åtminstone semi-fixad så jag får hem mitt torkskåp!! Sen när jag ju ännu min dröm om att få det såpass fint att vi i veckorna under sommaren före vår semester kunde ha en finskspråkig flicka med barnen så vi sku få litet språkbad! Har stridit med Laura hela veckan angående hennes finskaprov hon haft idag. Lovade 20€ om hon får 10 men är fullt nöjd med 8 i o med att det inte varit lätt. Känns tungt för mig som är tvåspråkig och har litet svårt att förstå hur det kan vara så svårt att lära sig :( Engelska skrev hon ju 10 i o då läste hon knappt...Har äntligen även barnens rum "julstädade" litet dammtorkning och dammsugning o dom är hur fina som helst! Städningen som jag utfört hittills är ju främst av kategorin organisera, plocka, slänga... o gråta en skvätt över att vissa inte har en tillstymmelse till ordningssinne i sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar