onsdag 14 maj 2008

barnafödande...

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/forlossning/article2463439.ab
Artikeln i sig låter ju trovärdig, men bilden med henne liggande med babyn... tjohej... INGEN ser ut sådär när hon precis fött barn! Hej hallååååååå!!! Alla som fött barn har en kula kvar! Den går visserligen bort men inte på sekunden som babyn ploppat ut!
Annars helt ok att föda sådär! Själv tyckte jag bättre om mina 2 första förlossningar som tog ca 5 h. Den tredje tog sådär 1 h 45 min... men vi hann ju till bb i varje fall... mina skrik om epidural ekade dock för döva öron! Du föder nu! Inte hinner vi med nån bedövning! Jaha! Det går jag inte med på! Men en knapp halv timme senare hade jag vår sista prinsessa i världen! Men föd långsamt! Sånthär störtlopp ger skador! Inte i "nedre regionen" men höftbenet känns än också krossat o många rygg o magmuskler fick stryk av det snabba händelseförloppet! Skönt att det var sista barnet... säger vi i varje fall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar