tisdag 22 april 2008

Skendräktighet och tackkort

2,5 har redan gått sen minstingens dop! Idag fick jag äntligen tackkorten tagna på lilla fröken! Dopklänningen gick ännu på - tack o lov! Det knepiga var att nu rör hon ju på sig o är inte särskilt lätt att fotografera! Men något lyckat kort blev det nog! Måste ännu idag få dem skickade till framkallning samtidigt med flere hundra andra bilder... varför är man så trög???
Vår lilla nya voffsing är skendräktig! Hon tog min nya jumper till baby igår medan jag var till tandläkaren. Jumpern är numera slängd... inget att spara på precis! Mellandotterns vårjacka hade oxå blivit litet "omhändertagen" men den får duga än. En liten reva där huvan ska fast o känner jag dottern rätt blir det många fler än!
Vi har en liten mysig älg här nu... den har bosatt sig på åkern bakom vårt hus. Där låg den så fint o tittade på oss igår när vi var ut o gå... hundarna blev smått galna men den reagera inte alls! Är dom hjärndöda nuförtiden??? Verkar som om grannarna matar dem oxå för det var massor med äpplen på åkern... suck! På nåt sätt tycker jag nog att dom sku kunna hålla sig borta från mitt hus! Både älgarna o grannarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar